کجارو: دوربین دیجیتال را بشناسیم
نوشته شده توسط : عادل طالبی

عکاسی. هنر دیدن. هنری که از روز اول پیدایش‌اش پیوندی جدایی ناپذیر با فناوری و علم داشته است. البته در عکاسی، بدون دانش حداقلی از فناوری به کار رفته در دوربین و چاپ، نمی‌توان به بالاترین سطح این هنر رسید. لزوم تسلط بر تمام توانایی‌های دوربین پس از انقلاب دیجیتال  و هجوم فناوری‌های پیشرفته و مفید دوچندان شده است.

فقط داشتن دوربین دلیلی بر عکاس بودن افراد نیست، بلکه با داشتن مهارت است که می‌توان به افراد لقب عکاس  داد. این راهنما برای کسانی در نظر گرفته شده که می‌خواهند بیشترین کارایی را از دوربین خود بگیرند. چه دوربین‌های DSLR، چه دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای و چه دوربین‌های خانگی و کوچک. اگرچه این مقاله راهنمای کاملی برای استفاده‌ی تازه‌کارها است اما می‌تواند راهنمای خوبی برای تسلط هرچه بیشتر بر دوربین و یادآوری برخی اصول و امکانات برای عکاسان با تجربه‌تر نیز باشد.

این راهنما برای کسانی نوشته‌ شده است که می‌خواهند بیشترین کارایی را از دوربین خود بگیرند. چه دوربین‌های DSLR، چه دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای و چه دوربین‌های خانگی و کوچک. اگرچه این مقاله راهنمای کاملی برای استفاده‌ی تازه‌کارها است اما می‌تواند راهنمای خوبی برای تسلط هرچه بیشتر بر دوربین و یادآوری برخی اصول و امکانات برای عکاسان با تجربه‌تر نیز باشد. زمانی را به یاد می‌آورم که پس از خرید اولین دوربین جدی! خود چقدر وحشت زده بودم و چقدر مقاله‌ای ساده مثل این که خالی از اصطلاحات سنگین و فوق تخصصی است می‌توانست مرا در آغاز یاری دهد. در مقاله‌ی پیش رو شما کنترل‌های کلیدی دوربین خود را خواهید شناخت، با کارایی آنها آشنا خواهید شد و مهم‌تر از همه یاد خواهید گرفت که چطور از آن‌ها جهت گرفتن تصاویری عالی استفاده کنید. این مقاله را با دقت بخوانید تا روش کنترل نور‌دهی را جهت ثبت تصاویری کاملا متعادل کشف کنید، راه درست تنظیم دیافراگم و سرعت شاتر را بیاموزید، یاد بگیرید چه زمانی و چگونه از فلش استفاده کنید و بسیاری مطالب دیگر. ما همچنین به شما خواهیم آموخت که چطور یک لنز را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید و چطور بیشترین بهره را از نرم‌افزار‌های ویرایش عکس وچاپگر‌ها ببرید. امیدواریم ازین مقاله‌ لذت برده و تصاویری که پس از آن ثبت می‌کنید را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: زومیت





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: